2015-07-31

Portfölj Juli

Juli flög förbi snabbare än jag trodde och hann tyvärr inte skriva så mycket på bloggen. Likaså blev det inte heller så mycket tid till att kolla på aktier. Delvis ska man utnyttja sommaren men jag har även förberett mig på att flytta vilket tagit mer tid än jag trodde. Det trevliga med min strategi är att det inte gör något att jag inte bevakar den konstant. Även om några bolag behöver kollas oftare än vad som kanske är bra för att helt avstå från att kolla till portföljen så räcker det gott med kvartalsrapporterna. Portföljen gick lämpligt nog +/- 0 så har väl i teorin inte missat något.

Ska även passa på att tacka de läsarna som klickat på reklamen på sidan. Det trillade oväntat in strax över 700kr på kontot. Det är förstås inte så mycket med tanke på tiden som lagts på bloggen men det är trevlig bonus även om jag tycker att den egna reflektionen när jag skriver och läsares feedback har gett mycket mer.

Transaktioner i Juli:
  • Jag köpte 5 aktier i Handelsbanken
  • Jag köpte 50 aktier i Zalaris
Utdelningar & relaterade nyheter:
  • Jag fick utdelning från LXP på 246kr
  • Jag fick utdelning från MAIN på 101kr
  • Jag fick utdelning från NWH.UN på 159kr
  • Jag fick utdelning från WPC på 124kr
Totala utdelningar YTD uppgår till : 12474 (9763)
Utdelning på årsbasis uppgår till: 14626 (13720)
Utdelningen i Juli uppgår till 631 (91).

Uppdaterade portföljallokering finns som vanligt på portföljsidan i menyn ovan eller här. Utdelningar i mer detalj finns likaså i menyn ovan eller här (och kommer uppdateras i dagarna).

Det blev knappt några transaktioner mest då jag valt att inte kolla så mycket på aktier. Några handelsbanken togs in under dippen som var vid Grekland dippen som var. Även om jag gärna sett priset gå ner mer för att bolaget är köpvärt tycker jag Handelsbanken är ett såpass bra bolag att jag tog in en mindre andel. Går även i tankarna om att månadsspara i några få valda aktier med utdelningen som kommer in. Vad tror ni?

Funderar även om det är av intresse att redovisa lite hur jag budgeterar, sant inkomster/ utgifter efter att jag har flyttat. Både för ett sett för mig själv att hålla bättre koll men även för att det kan vara intressant för läsare? Främst då med hänseende till om det går att lägga undan pengar till aktier medans man pluggar vilket jag själv är nyfiken på hur det kommer gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar